VĂ INVIT INTR-O CĂLĂTORIE PRINTRE AROMELE ŞI CULORILE DIN FARFURII ŞI PAHARE !
Dar sunt "...ca acele călăuze care merg în fața ta dar nu întorc capul să vadă dacă îi urmezi".
BON VOYAGE !
ADRIANA

duminică, 23 octombrie 2011

BEAU ORICE !

Replica următoare aparţine unui băutor fruntaş care, a fost întrebat de un reporter tv, ce bea de obicei.  Răspunsul a avut darul de a mă lăsa şi, probabil nu numai pe mine, cu gura căscată.
Omul a răspuns:” beau orice, mai puţin apa de la găini”. Şi, la cum arăta, l-am crezut. Nu am nici un dubiu că, era absolut sincer!!!
Asta am văzut la tv. Iniţial, m-a bufnit rîsul dar, nu prea e de rîs!
Am avut ocazia să văd pe viu” aceeaşi poveste de curînd, la un Tîrg cu de toate” pentru toamnă . Printre alte produse, evident şi vin. Pentru toate gusturile şi pentru toate buzunarele.
Vizitarea Tîrgului respectiv mi-a dat, dacă mai era nevoie, încă o dată, imaginea majoritară a  băutorului român: nu contează ce bea: mult şi, mai ales, ieftin să fie!
Şi, asta nu ar fi nimic dacă, măcar aşa, din curiozitate aş fi văzut că, vizitatorii respectivului Tîrg, ar fi fost interesaţi şi de altceva. Măcar aşa, ca idee. Degustarea, oricum era gratuit oferită de producător sau, la preţ modic - 1 leu paharul.
"Nu dom'ne, io de ăsta ştiu, de ăsta beau. Dă un' să ştiu io din ce e făcut vinul dumitale? Că n-o fi a lu' tălică numa' din struguri !?"
Păi, să mă scuze distinsul vizitator dar, dacă pentru vinul propus de mine nu garantează, de ce ar garanta pentru celălalt?
A, numai că ştie de existenţa respectivului vin de cîţiva zeci de ani?
Că, ştie şi că-i place nu-i problemă dar, să excluzi, din start că, poate exista şi altceva.........dovedeşte lipsă de cultură şi interes. Sau, mai bine zis, lipsa de interes demostrează lipsa de cultură. Cel puţin în materie de vin, domeniu in care, noi ne recomandăm şi ne lăudăm că am fi mari cunoscători!!!
Aici, personal aş pune problema, nu numai a consumatorului ci, şi a producătorului sau comerciantului.
Am mai spus-o şi am s-o repet: gusturile se educă.
Dar, cînd tu, producător, eşti interesat numai de profit şi "educi" publicul cu vin îmbuteliat în, deja celebrele, pet-uri ţinute în condiţii mai mult decît discutabile şi cu etichete care nu explică nimic, avem o problemă. Vinul ăla, poate fi făcut  din moţ de bască sau din surcele, eu nu am măcar nici un punct de orientare. Eticheta mă expediază simplu: "Vin de masă" !
Un fel de: "Treaba ta! Crezi ce vrei! Dacă-ţi place aşa, cu atît mai bine! Banu' să iasă!"
Cînd comercializezi litrul de vin la preţ mai mic decît al unui pahar cu ceai de mentă, eu una aş avea nişte întrebări.
Dar, nu eu ar trebui să-mi pun respectivele întrebări.
Asta, ca să vorbim numai de vin.
Am înţeles că, pe piaţa băuturilor spirtoase circulă două „branduri” de mare angajament : „Genocid” şi „Adio mamă”, produse de „firmă”, confecţionate, că altfel nu pot spune, in vreun subsol sau în fundul curţii, avînd ca ingrediente de bază, alcoolul industrial şi ceva esenţe. Au mare căutare prin birturile în care, nu ştiu cum se face că nu prea intră controalele. Probabil, nimeni nu reclamă nimic, tocmai de frica închiderii respectivelor „bombe”. Acolo, oamenii se cunosc între ei, beau mult şi, mai ales ieftin şi,  sunt prieteni cu patronul, care aduce „Genocid” pentru toată lumea!
Să fie, să se găsească, măcar aici să se simtă omul bine că, viaţa-i grea!
"Ia, sefule, mai dă un Genocid mic şi hai să trăim pă  chestia asta"!
Corect! Buni prieteni!
Cu aşa prieteni, nu mai ai nevoie de duşmani !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu