VĂ INVIT INTR-O CĂLĂTORIE PRINTRE AROMELE ŞI CULORILE DIN FARFURII ŞI PAHARE !
Dar sunt "...ca acele călăuze care merg în fața ta dar nu întorc capul să vadă dacă îi urmezi".
BON VOYAGE !
ADRIANA

joi, 4 mai 2017

Despre ei: despre Alira, despre Falticeni, despre Imperial Grill&Music

Cand Marius Matei mi-a propus o prezentare  de vinuri ALIRA la Falticeni, nici in cele mai optimiste ganduri nu mi-as fi inchipuit ca acest simplu fapt va deveni un prea plin sufletesc. Atat de plin ca m-am hotarat sa revin la blogul meu abandaonat anul trecut.
Am simtit ca ceea ce s-a intamplat in seara aia ploioasa la Falticeni nu poate fi redus la doua poze si trei cuvinte pe Facebook.
Falticeni.
Sa fim sinceri si sa recunoastem (cel putin noi, astia din Muntenia): cand auzim de Falticeni, zambim cu multa condescendenta. Asta in cel mai fericit caz. Ma recunosc: si eu printre zambareti. Despre Falticeni nu stiam mai  nimic; ultimul oras(el) prin care soseaua trece inainte de a serpui vioaie spre Suceava (sau, in cazul meu, ultimele douazeci de minute dintr-un drum de 12 ore).
Prezentare "ALIRA" la Falticeni? Ce-are ALIRA comun cu Falticeniul? Dar, daca Marius a zis Falticeni- la Falticeni mergem ! La IMPERIAL GRILL&MUSIC!  Desi aveam alt program. Am aflat despre acest  eveniment cand eram deja in Suceava ! Asa ca l-am trecut la capitotlul "esecuri asumate".

Dar.
De cand am trecut pragul localului a inceput o adevarata avalansa de surprize !!!
Numai la Falticeni nu ma asteptam sa gasesc asa ceva !!!
De la primii pasi in interior, descopar bun gust, eleganta, si un...."je ne sais quoi" sentiment de ...putere, tinerete si energie !  Nu exagerez! N-am intalnit nicaieri asa ceva: un local care sa emane energie.
Sa revenim.
Fac cunostinta cu patronul Claudiul Martinov. Si atunci am inteles ce inseamna "dupa chipul si asemanarea". Claudiu iese cu totul si cu totul din criteriile mele de apreciere ale standardului masculin, cum sfideaza, de altfel, toate canoanele "patronului de local". Este tanar, vesel, degajand el insusi energie si acea siguranta a lui "stiu ce vreau, stiu ce vreti, stiu ce sa fac".
Fac cunostinta si cu personalul localului. Aici deja am emotii; toti sunt abia trecuti de adolescenta, sau asa par! Oftez de "aia e" si-mi pun toate sperantele in Nutu Stanica, singurul pe care il cunosteam cat de cat.  Din experienta stiu ca un personal nu tocmai familiarizat cu asemenea evenimente, poate transforma o simpla prezentare intr-o glorioasa catastrofa!
Trecem la detalii: prezentare pentru cateva zeci de persoane care au facut rezervare si au confirmat prezenta.
 Rezervare!? Cateva zeci de persoane? La Falticeni!? La o prezentare de vin!? Incepem bine, imi zic.

Pe baza unor experiente nu foarte fericite, cer sa vad paharele in care se va servi vinul. Alta surpriza: pahare corecte pentru vin rosu, pentru vin alb. Nu  "lalea"  si nici ororile de unica folosinta din sticla groasa - adica cele folosite in multe localuri si la vin si la apa si la suc si la spirtoase si ....achizitionate  pentru simplu motiv ca se sparg mai greu la spalat !
Intreb despre public si ma trec toate caldurile ! Public tanar si necunoscator. Desi pare paradoxal, este publicul cel mai dificil. Pe ei trebuie sa-i conving, in primul rand, sa stea linistiti. Sa le explic ce-nseamna vinul, dincolo de convingerile lor si sa-i conving de calitatea produsului pe care-l prezint eu: ce este si de ce ALIRA?
Dupa o superba zi de primavara, ziua prezentarii este una friguroasa si ploioasa!
Si de unde-mi facusem griji vis-a-vis de publicul numeros, tanar si nelinistit, acum imi faceam probleme vis-a-vis de absenta lui ! 
Prezentarea era anuntata pentru ora 20.30. La 20.45 locurile rezervate erau deja ocupate ! Ei, bine si de aici incepe marea surpriza! 
In cateva minute imi uitasem toate spaimele ! Vorbeam si urmaream !

De la ROSE-ul Alirei care sclipea in pahare, la publicul extrem de civilizat, la eleganta si siguranta cu care "copiii" din personal se miscau printre invitati, totul era parca gandit sa dea siguranta unei seri perfecte, intre cunostinte vechi, fara bariera de varsta !
Am prezentat numai doua etichete: ALIRA ROSE si  ALIRA GRAND CUVEE ! Doua etichete prezentate in trei ore ! Ce interes din partea publicului ! Ce intrebari ! Ce bucurie de a ne asculta unii pe ceilalti ! 


Continuand asa, tinerii astia vor fi, nu departe-n timp, acei consumatori care vor stii ce sa ceara in materie de vin, vor fi cei cu care incepe si la noi civilizatia vinului. Vinul care te civilizeaza si tu, consumator, il civilizezi !
Si atunci, desi absent, nu ai cum sa nu te gandesti la CLAUDIU MARTINOV -patronul care a inteles semnificatia cuvantului EDUCATIE !
Cui sa multumesc prima data? Celor care, imediat alaturi de mine, m-au sprijinit : Cristian (domnul cu barba), Nutu (posesorul unui geamantan de diplome printre care si una de inginer), Elenei , lui Vlad, Cosmnei, Ionelei ! Si daca am uitat pe cineva, sa ma ierte ! Lor le multumesc pentru tot ajutorul ! Inclusiv pentru rabdarea programului prelungit ! (ca mi s-amai intamplat ca, in pofida programului decalat din cauza organizatorului, la o anumita ora, chelnerii sa-mi arate ceasul si sa ma roage sa termin mai repede !!!!)

Le multumesc si pentru  gestul emotionant pentru mine: rugamintea de a face o fotografie impreuna !
Ar trebui, poate, sa fi scris mai  mult !
Dar, deocamdata, atata pot : Sa le MULTUMESC ! Lor si publicului !
Si sa promit ca voi reveni aici cu multa, multa placere ! 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu