VĂ INVIT INTR-O CĂLĂTORIE PRINTRE AROMELE ŞI CULORILE DIN FARFURII ŞI PAHARE !
Dar sunt "...ca acele călăuze care merg în fața ta dar nu întorc capul să vadă dacă îi urmezi".
BON VOYAGE !
ADRIANA

marți, 3 aprilie 2012

SURPRIZE, SURPRIZE!

Aşaaa! Mă mai joc puţin cu cîteva impresii de la recent trecutul GoodWine !
Văzusem şi eu, ca tot omul, lista cu participanţii de la această ediţie. Lipseau nume grele din lista respectivă dar şi  faptul că parteneri principali erau COTNARI şi JIDVEI mi-au cam tăiat elanul iniţial. Îmi sunt încă vii amintirile absolut neplăcute de la întîlnirea cu cei de la COTNARI , de anul trecut aşa că, i-am ocolit. Nu vreau să mai paţ vreun conflict !În schimb,plimbîndu-mă eu printre standuri, nu pot să nu remarc înghesuiala de la standul celor de la JIDVEI! Măi să fie -zic !
Ce-i cu ăştia? Şi, sentimentul ăsta îmi este amplificat şi de prezenţa la stand a celor care degustau vinul! Adică numai lume bună, cunoscătoare adevărată de vin! Nu-i frumos dar, trag cu urechea la discuţii! Toate apreciative, curgeau laudele ! Ca şi cum nu eram destul de buimăcită, văd stînd comod pe un scaun, tot la JIDVEI, pe  oenologul Marc Dworkin tatăl "ENIREI" şi "ALIREI" ! Din uimire-n uimire, îmi fac curaj şi-l abordez, intr-o franceză destul de aproximativă, pe Marc. Ei, ca să nu mai lungesc povestea, de aici misterul s-a dezlegat! Nu ştiam, cum probabil nu ştia multă lume de colaborarea dintre Marc Dworkin şi cei de
la JIDVEI. Incompatibilitate? Nu! Marc este oenolog! Nu spune nimeni că trebuie să se ocupe numai de vinuri rosi ! Colaborarea cu cei de la JIDVEI este de dată relativ recentă, ei fiind cei care au înteles cu o clipă mai devreme că, dacă vrei  să faci un salt, trebuie făcut, mai ales, unul calitativ. Aşa că, au apelat la un oenolog cu vastă experienţă şi cu rezultate confirmate mondial. Aşa au intrat in seria Owner's Choise "ANA" şi "MARIA", surprizele gemene mult degustate, mult lăudate. "ANA" cu două variante - o Fetească Albă şi un Chardonnay şi "MARIA" -Pinot Gris şi Muscat. Marc spune că, dacă "ANA" este creaţia lui, "MARIA" aparţine lui Ioan Buia. Oricum, cele două sunt ceva absolut plăcut şi neaşteptat pe piaţa vinului autohton. Intreb de ce JIDVEI si nu altă cramă? Pentru că, spune Marc, cei de la JIDVEI, au fost primii care au lansat invitatia. Provocare? Nu. Pentru că, a realizat potentialul terroir-ului din zona respectivă şi, în acelaşi timp faptul că nu este exploatat la adevărata lui valoare. Pentru că, sincer crede  în potenţialul vinurilor româneşti şi posibilitatea lor de afirmare. 
Dar, ca de obicei, Marc este un drăguţ şi nu pune degetul pe rană.
Adevărul este că, pînă nu se va renunţa la păguboasa politică a unor crame de a pune cantitatea înaintea calităţii, nu se vor schimba foarte multe în peisaj! Şi, e păcat ! Că, avem şi putem ! Păcat că nu prea vrem! Ca incheiere şi părere personală: am gustat "ANA"- Chardonnay. Nu mă pricep eu la aciditate,batonage, corp, structură şi alte chestii tehnice dar, după ce am mirosit şi gustat vinul, am pus paharul pe masă şi am spus: "ăsta nu-i vin românesc! Cu atît mai puţin de la JIDVEI !"
A, staţi că nu am terminat! Ce m-a uimit (deşi nu mai era cazul): etichetele. Aceleasi etichete simple -alb-negru- ca şi la ALIRA. Nimic sofisticat, nimic viu colorat, nimic să atragă atenţia asupra sticlei sau continutului. Aceeasi surpriză pregătită de Marc celor care trec dincolo de aparenţele, de multe ori înşelătoare, ale etichetelor. 
Am înteles că vinurile vor putea fi găsite în magazinele de specialitate şi in reteua HoReCa. 
Dacă ar fi după mine, aş zice, cu cît mai repede, cu atat mai bine!  Mais, l'homme propose et....

                                         


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu